"I've got a jar of dirt!"

Hade tänkt lägga upp några av mina gamla teckningar, och passande nog så hittade jag den här:


Vad tycks?

Ni ser väl vem det är?

Jag skulle tro att den är gjord 2007, eftersom det var där nånstans jag var inne i en extrem Johnny Depp-period. Är ganska nöjd med teckningen, men tyvärr är kvaliteten här väldigt dålig eftersom jag fotat av teckningen med en kamera, och det var min gamka kompaktkamera med 3 megapixel. Anledningen till att jag inte tagit ett nytt foto med min Canon eller skannat in den är att jag tyvärr inte har kvar originalet längre (gav det i present till en POTC-galen kompis).

Kommentera gärna vad ni tycker är bra och vad som kan bli bättre!
Har inte ritat på ett tag nu, men ska försöka börja igen. Slänger kanske upp några fler gamla teckningar imorgon eller så, om ni vill?!

Kommentarer
Postat av: Therese

Oh, supersnygg! Dock tycker jag att han ser mycket yngre ut på din teckning. Om man ser det från Johnny Depps/Jack Sparrows perspektiv så tycker jag att den högra sidan av honom blev bäst. Men superfint! Jag skulle definitivt inte kunnat göra det bättre.



Tack, förresten! Tyvärr måste jag nog säga att jag troligtvis kommer "byta" blogg snart, igen. Eftersom namnet var ett impulsivt val. Så fort jag har kommit på något bättre byter jag... Men jag meddelar såklart på bloggen.



Puss!

2009-01-25 @ 22:17:43
URL: http://picturesquely.webblogg.se/
Postat av: Malin

Vad kul! Det är nog väldigt svårt att missa vem du ritat :) Du är duktig med skuggning ju, hatten speciellt är verkligt snygg. Om du vill ha lite konstruktiv kritik så tror jag att hakan är lite kort och ögonen lite långt ifrån varandra.



Men jag tycker att du lyckats bra! Skulle vara roligt att se något du gjort nyligen! Kasta inte bort din talang ;)

2009-01-26 @ 21:39:53
URL: http://mejlajn.blogg.se/
Postat av: pelle

Ujuj, den där tecknade du bra! Rikigt bra!

2009-01-30 @ 18:41:03
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0