Song of the day Friday 23rd

Hej. Känner mej inte särskilt glad för tillfället. Har inte alls någon fredagskänsla faktiskt. Helgen ska väl tillbringas med en del plugg, eller jag ska försöka i alla fall. Om jag inte blir mer sjuk, det vill säga. Idag har jag haft ont i halsen hela dagen, inte så kul... Men usch vilket oinspirerande inlägg, jag som bara hade tänkt slänga in en Dagens låt innan jag går och dricker varmt vatten & kanske kollar på de nya avsnitten av LOST (vad tycker ni som har sett dem?).
Här kommer då the song of the day:




The Fear med Lily Allen.
Egentligen gillar jag inte direkt musiken och soundet, föredrar det som är på hennes skiva Alright, Still, men texten i den här låten är definitivt värd att tänkas på.
En bit av den tänkvärda texten:

I want to be rich and I want lots of money
I don’t care about clever I don’t care about funny
I want loads of clothes and fuckloads of diamonds
I heard people die while they are trying to find them

I’ll take my clothes off and it will be shameless
‘Cuz everyone knows that’s how you get famous
I’ll look at the sun and I’ll look in the mirror
I’m on the right track yeah I’m on to a winner

Life’s about film stars and less about mothers
It’s all about fast cars cussing each other
But it doesn’t matter cause I’m packing plastic
and that’s what makes my life so fucking fantastic



Kommentarer
Postat av: Therese

Åh ja. Och jag tycker om videon också.

2009-01-24 @ 15:48:13
URL: http://picturesquely.webblogg.se/
Postat av: Malin

Tack så mycket! Händer är svåra ibland, jo. Men jag tycker verkligen om att rita skuggor... Och ju större format desto lättare går det med händerna.

Du kan väl ladda upp något du ritat! :)

2009-01-24 @ 19:29:39
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0